alt:‌جاذبه های گرشگری هلند

جاذبه های گرشگری هلند

کانال‌های آمستردام:

این آبراه‌های زیبا از محبوب‌ترین جاذبه‌ های گردشگری آمستردام (هلند) هستند، اگر حوصله پیاده‌روی دارید می‌توانید در امتداد آنها پیاده بروید، اگر هم خسته شدید تاکسی‌ آبی و تور‌های روی قایق شما را در اکثر کانال‌های شهر می‌گردانند.

در این گشت و گذارها حتما راهتان به محله جردن می‌‌خورد. محله‌ جردن اوایل قرن ۱۷ برای اسکان دادن کارگران و مهاجران ساخته شد. هنگام قدم زدن در حاشیه کانال جردن به دیدن خانه‌باغ‌های کنار کانال‌ها بروید که هافیوز (hofjes) نام دارند و حیاط‌های دنج خانه‌های هلندی را به تماشا بنشینید.

۲. موزه آن فرانک (The Anne Frank Museum)

آن اتاق زیر شیروانی بعد از جنگ جهانی دوم به موزه تبدیل شد و حالا یکی از مقاصد اصلی گردشگران در آمستردام است. حالا دیگر خود خانه را بازسازی کرده‌اند، اما اتاق آن و خانواده‌اش همان طور باقی مانده. در این اتاق خاطرات تکان‌دهنده شهر آمستردام از جنگ جهانی دوم و زخم‌هایی که از جنایت‌های آلمان نازی بر بدن این کشور باقی مانده را می‌توانید با چشمان خود شاهد باشید. این بخشی از هویت هلند است که اگر به آنجا رفتید حتما باید با آن روبرو شوید. نقشه

موزه‌های آمستردام

این موزه از سال ۱۸۰۹ مشغول جمع‌آوری آثار هنری و قدیمی نادر بوده و مجموعه‌ی آثار آن امروزه به نقریبا ۷ میلیون اثر می‌رسد.

فراموش نکنید که خود ساختمان موزه هم یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آثار معماری هلند است و صنایع دستی هلندی، مجسمه‌های قرون وسطی و آثار هنری مدرن اطراف ساختمان را حتما باید ببینید. پس عجله نکنید و تمام روز را در راهرو‌های قدیمی و شکوهمند موزه، یا باغ‌های بی‌نظبر آن بگذرانید.

بعد از اینکه حسابی از دیدن آثار موجود در موزه ملی سیر شدید و کمی با نام‌های مهم هنر نقاشی آشنایی پیدا کردید، وقت آن است به سراغ مهم‌ترین نقاش اهل هلند یعنی ون‌گوگ بروید. موزه‌ی ون‌گوگ هر سال تقریبا یک و نیم میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند و بعد از موزه ملی دومین موزه‌ مهم آمستردام است. برخی از آثار همدوره‌ای‌های ون‌گوگ را هم می‌توانید در این موزه پیدا کنید.