alt:راهنمای سفر به تفلیس

راهنمای سفر به تفلیس

سفر به تفلیس را می‌توان سفر به اروپا از نوع روسی‌اش دانست.

سال 1397 بود که رفتیم گرجستان و پایتخت اون جایی نیست جز تفلیس زیبا ، گرجستان کشوری است بالای ارمنستان و آذربایجان که یک طرفش به دریای سیاه میخوره و شهر ساحلی باتومی رو در خودش قرار داده  و طرف بالای گرجستان هم کشور روسیه بزرگ قرار داره .

ما یه 12 نفری از بچه های دانشگاه بودیم ، مجیدم که یکی از دوستان بود کلا تفلیس خونه داشت و گهگاهی جهت کارهای بازرگانی در اونجا مستقر میشد یه دوست هم داشت به نام ویتالی که من کلا عاشقش شده بودم . مهربون ، با نمک ، خوش مشرب و گرم ( ضمنا ویتالی پسره )  صبح به صبح میومدن دم هتل یا  – 4 3 تا تاکسی ما رو میبردن عشق و حال .

alt:جاذبه دیدنی کویر مرنجاب

آب و هوای تفلیس

در فصل بهار، هوای تفلیس چندان گرم نیست. علاوه بر این بخش عمده‌ای از بارش‌ها در این فصل روی می‌دهد. بنابراین اگر آب و هوای بارانی را دوست دارید، بهار بهترین زمان سفر به گرجستان و تفلیس برای شماست.

قبل از شروع داستان سفر در تفلیس یه شب شو براتون تعریف کنم که عکس ش هم درهمینجا گذاشتم ، شب بود و با بچه ها بعد از گردش شهری داشتیم می رفتیم طرف هتل که من و میتی و مسسود گفتیم بریم یه قلیونی بزنیم ، این بچه ها هم که زبانشون خوب نبود و جبرا من باید بیشترانگلیسی صحبت میکردم ، تفلیسی هام خیلی انگلیسی بلد نبودن و منم با زور تفهیم میکردم . اقا برادر رفتیم نشستیم و گارسون اومد گفت چی میخواهید منم گفتم قلیون و پرسید چه طعمی باشه . گفتم دو سیب نعناع ( Two Apples Mint )، خوب مسسود کلا قلیون کشمون  بود و ما اینکاره نبودیم و اونم گفت دوسیب نعناع ، منم بهش منتقل کردم و اونم رفت ، بعد یه ربع یه قلیون بزرگ اورد و گذاشت رو میز . مسود هم تا کشید گفت این که دو سیب خالیه ، منم گفتم جدی ؟ الان می گم بهش .

alt:باتومی یا تفلیس؟

باتومی یا تفلیس؟

 گارسون و صدا کردم و گفتم داداش اشتباه اوردی این دو سیبه ما دو سیب نعناع می خواهیم اونم با سختی گفت اوکی اوکی ،  گفتیم فهمید و رفت یه 5 دقیقه بعد یه قلیون دیگه اورد و ما هم خوشحال شروع کردیم به کشیدن که دیدم ااااا اینبار هم دوسیبه !!!! یکم قاطی کردم و رفتم پیشش گفتم اقا ما دوسیب نعناع می خواهیم اینا جفتشون یکی هستن گفت اوکی اوکی پیلیز ویت . . .  منم رفتم نشستم و یهو دیدم یه قلیون دیگه اورد . گفتم اونا رو پس ببر ،  گفت چرا گفتم دوسیب نعناع اینه دیگه ؟

گفت یس . بعد رو کرد به قلیون ها گفت Two Apples One mint !!!!  2 تا دوسیب و یکی نعناع ! 

درسی که گرفتیم این بود که قلیون دو سیب نعناع رو تو خارج دیگه سفارش ندیم .