alt:راهنمای سفر به روسیه

راهنمای سفر به روسیه

من کلاً از فضا و تفکرات روس ها قبل از سفر به روسیه خوشم میومد راهنمای سفر به روسیه ، سفرمون از تهران به کشور پهناور روسیه شروع شد ، کشوری که آدمای خاصی داره ، جغرافیای خاصی داره  حتی از فرهنگ و ادبیات خاصی برخورداره میشه گفت یه تفاوت‌هایی توی اروپا بین اروپایی‌ها و روس‌ها محسوس دیده میشه ، شاید همین تفاوت هاست که در غرب دوره جنگ سرد رو بوجود آورد  ،  روسا کلا آدمای سخت و سرسختی هستند اونم شابد برمی‌گرده به جغرافیای روسیه ، سرمایی قطب شمال و سیبری .

خوب هممون می‌دونیم که روس ها در شعر و ادبیات در اروپا زبان زدند.

alt:روسیه یا شوروی سابق

روسیه یا شوروی سابق

 در بحث نظامی هم  یک قطبی از دنیا رو به خودشون اختصاص دادند  ، اینها رو وارد روسیه یا شوروی سابق می‌شیم بیشتر لمس می کنیم ، نمی زارن اینا از چشم توریست‌ها دور بمونه  بطوریکه با نمایش سیستم نظامی تو جاهای مختلف مثل توپ و تانک و . . .

ساختمون های قدیمی زمان قبل کمونیست که مربوط میشه به تزارها واقعا زیبا و چشم نوازن مخصوصا شبها که با چراغ های خاصی اونا رو تزیین کردن  .

مسکو جاهای دیدنی زیادی داره مثل میدان سرخ مسکو ، کاخ کرملین و تالار شیشه گوم که هر کدوم جداگانه جای توضیح و تشریح داره

alt:راهنمای سفر به روسیه

انقلاب اکتبر 1917

کلا روس ها در ساخت و ساز مهارت خارق العاده ای داشتند ، خصوصا در ساخت قصر و کلیسا و مکان های بزرگ و عریض الطویل ، شاید میشه گفت در دوره پادشاهان تزار یا قبل اون دستشون به کم نمی رفت . کاخ و قصر کرملین هم جزء معدود ساختمانهایی که خیلی بزرگ و دیواربلندی داره . پادشاهانی چون ایوان ها ، پترکبیر ، نیکولای دوم و جنبش های چون انقلاب اکتبر 1917 و کودتای اوت 1991 و افراد تاثیرگذاری چون لنین و استالین و گورباپچف و اخیرا این مردک متوهم پوتین و حتی جنبش های انقلابی و حزبی همچون کمونیستی ومارکسیستی رو پشت سر گذاشته که با خوندن هر کدوم از این فراز و نشیب ها دید خوبی میگیرد .

ادامه دارد.