alt:احسان عابدینی

راهنمای سفر به مالزی

مالزی کشوری با آب‌وهوای استوایی در جنوب شرقی آسیا است. این کشور از دو بخش مجمع‌الجزایر مالزی و مالزی غربی تشکیل شده و با قرار گرفتن در تقاطع مسیرهای تجاری و فرهنگی، تلفیقی منحصر به فرد از سنت و مدرنیته، شرق و غرب را به نمایش می‌گذارد. از سوی دیگر، طبیعت بکر آن در کنار فرهنگ غنی و مردمی خونگرم، موجب شده است تا مالزی در میان گردشگران سراسر جهان به محبوبیت ویژه‌ای دست پیدا کند.

مالزی کشوری با آب‌وهوای استوایی در جنوب شرقی آسیا است. در حال حاضر، صنعت گردشگری یکی از بزرگترین صنایع در کشور مالزی محسوب می‌شود. نقشه

alt:راهنمای سفر به مالزی

جاذبه های گردشگری مالزی

برج‌های دوقلو پتروناس | Petronas Twin Towers:

این برج‌ها با ارتفاع ۴۵۲ متر بلندترین برج‌های دوقلو جهان هستند و با استفاده از بتن، فولاد و شیشه ساخته شده‌اند. برج‌های پتروناس، در طبقه ۴۱ و ۴۲ توسط که یک پل به یکدیگر وصل می‌شوند. اکثر طبقات این برج‌ها را شرکت‌های بزرگی مثل IBM، مایکروسافت و هواوی اشغال کرده‌اند و طبقات پایینتر به مرکز خرید بزرگ و مدرن سوریا کی‌ال‌سی‌سی اختصاص یافته‌اند.

غارهای باتو | Batu Caves:

 جاذبه های گردشگری مالزی که کمتر از یک ساعت با کوالالامپور فاصله دارند و از یک  غار اصلی به همراه ۳ غار کوچک‌تر تشکیل شده‌اند. در پایین پله‌ها و ورودی این بنا، مجسمه‌ای ۴۳ متری و طلایی‌رنگ از خدای موروگان (Lord Murugan) به بازدیدکنندگان خوشامد می‌گوید. غار اصلی، که به غار کلیسا معروف است، در بالای یک راه‌پله‌ی بزرگ و رنگارنگ قرار دارد. برای بازدید از این غار، باید ۲۷۲ پله را بالا بروید. البته بازدید از مجسمه‌ها، محراب‌ها و چراغ‌های داخل غار، کاملا ارزش این صعود جانانه را دارد!

 

alt:جاذبه های گردشگری مالزی

آب‌ و‌ هوای مالزی

مالزی دارای دو فصل کم بارش و پر بارش است، در بهار و تابستان باران های سیل آسایی در مالزی رخ می دهد اما در عوض در پاییز و زمستان بارش ها کم می شوند و میانگین بارش سالانه در مالزی ۲۵۰ سانتی‌ متر و میانگین دمای هوا در این کشور ۲۷ درجه سانتی‌ گراد است. در حالت کلی، آب و هوا در مالزی به ندرت تغییر می کند، رطوبت در تمام طول سال بالا بوده و اغلب بعد از ظهرها باران می بارد.آب‌ و‌ هوای مالزی