alt:راهنمای سفر به چابهار

راهنمای سفر به چابهار

چابهار یکی از مهم‌ترین مناطق آزاد ایران است و از آنجا که نزدیک‌ترین مسیر برای کشورهای آسیای میانه برای دسترسی به آب‌های آزاد است، موقعیت استراتژیک ویژه‌ای دارد. این شهر تنها بندر اقیانوسی ایران است و در لنگرگاه آن کشتی‌های اقیانوس‌پیما هم می‌توانند پهلو بگیرند. همان‌طورکه گفتیم، چابهار دارای یک موقعیت جغرافیایی ویژه در ایران است. این شهرستان که در جنوب استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته، از شما با شهرستان قصرقند، از جنوب با دریای عمان، از شرق با شهرستان دشتیاری و از غرب با شهرستان کنارک همسایه است راهنمای سفر به چابهار.

alt:جاذبه‌ های گردشگری چابهار

جاذبه‌ های گردشگری چابهار

۱. کوه‌های مینیاتوری یا کوه‌ های مریخی چابهار:

با دیدن این کوه‌ها بیشتر فکر می‌کنید که در لوکیشن فیلم‌های فضایی مثل سیاره سرخ هستید تا روی زمین و شهر چابهار. کوه‌های مینیاتوری که مریخ را روی زمین آورده‌اند به کوه‌های مریخی هم معروف هستند. در ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری مسیر چابهار به روستای گواتر می‌توان کوه‌های مریخی که از جاهای دیدنی چابهار است را دید.

۲. تالاب لیپار، جهانی از رنگ:

تالاب لیپار شگفت‌انگیزترین مورد از جاهای دیدنی چابهار است و تعریف شما از تالاب و رنگ آن را تغییر خواهد داد. لیپار تنها تالاب صورتی ایران و جزو ۴ تالاب صورتی جهان است. تالاب این رنگ خاص را از باکتری‌ها و پلانکتون‌هایی وام می‌گیرد که در دل آن زندگی می‌کنند.

۳. بزرگ‌ترین کوه گل‌افشان دنیا:

اصولا ما انتظار داریم که از چشمه‌ها آب جاری باشد، اما از چشمه‌های گل‌ فشان چابهار به جای آب گل جاری می‌شود. وجود گل ‌فشان‌ها روی کره زمین به ایران محدود نمی‌شود اما بزرگترین کوه گل‌ فشان دنیا که ارتفاع آن به ۵۰۰ متر می‌رسد در چابهار خانه کرده است که از مکان های دیدنی چابهار هم محسوب می‌شود.