alt:راهنمای سفر به چک

راهنمای سفر به چک

 کشوری در اروپای مرکزی بود که بین سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۹۲ میلادی وجود داشت و در نهایت به دو کشور جمهوری چک و اسلواکی تقسیم شد. بناها و جاذبه‌هایی که در این کشور وجود دارند همچنان با همان سبک و سیاق قدیم باقی مانده و در کنار دنیای مدرن امروزی توانسته‌ اند رقابت بسیار خوبی را داشته باشند.

بخش‌هایی از اراضی شرقی این کشور به اوکراین شوروی ملحق شد. راهنمای سفر به چک

alt:راهنمای سفر به چک

جاهای دیدنی چک

قلعه پراگ:

در سفر به شهر پراگ در کشورچک، اولین کاری که پیشنهاد می‌دهیم انجام دهید، بازدید از قلعه باشکوه و بی نظیر پراگ هست. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این قلعه در سال ۸۸۰ میلادی توسط “پرینس بوریووج” ساخته شده و در حقیقت می‌توان گفت یک شهر کوچک جاهای دیدنی چک در دل شهر پراگ هست.

ساعت نجومی:

ساعت نجومی که در شهر پراگ قرار دارد هم دقیقا بیانگر همین موضوع در کشور پراگ هست، چرا که یکی از قدیمی‌ترین ساعت‌های جهان در حال حاضر به شمار می‌آید. در کنار این ساعت چهار مجسمه وجود دارد که هر کدام نماد مرگ، غرور و حسادت هستند.

محله یهودی‌ها در پراگ:

محله‌ای در شهر پراگ وجود دارد که مخصوص یهودی‌های این کشور است که نام آن «جوسفوو» است. این محله قرن‌ها محله فقیرنشینی بوده و در اواخر سال ۱۸۰۰ میلادی به یکی از مهم‌ترین محله‌های شهر پراگ در چک تبدیل شده است. جوسفوو در حال حاضر با وجود موزه‌ها و کنیسه‌هایی که دارا هست یکی جذاب‌ترین محله‌ها برای گشت و گذار در پراگ به شمار می‌آید.