alt:راهنمای سفر به یونان

راهنمای سفر به یونان

یونان کشوری واقع در جنوب شرقی اروپا است که در جنوب شبه‌جزیره بالکان قرار گرفته است. این کشور با مساحتی نزدیک به ۱۳۱,۹۹۰ کیلومترمربع، بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد.یونان تاریخی بسیار طولانی و درخشان در عرصهٔ جهانی دارد. عموماً، این کشور را مهد فرهنگ غربی و خاستگاه دموکراسی، فلسفه غرب، بازی‌های المپیک، علوم سیاسی، تاریخ‌نگاری، ریاضیات یونانی، تئاتر و نمایشنامه‌نویسی (شامل کمدی و تراژدی) می‌دانند.راهنمای سفر به یونان در کل، اثر فرهنگ یونانی بر فرهنگ اروپای امروزی را بسیار عمیق می‌دانند. میراث‌ دار یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار سده سلطهٔ امپراتوری عثمانی است. امروز یونان کشوری توسعه‌یافته و دارای شاخص کیفیت زندگی بالا و شاخص توسعه انسانی بسیار بالا است. این کشور همچنین بزرگ‌ترین اقتصاد منطقهٔ بالکان است

که بخشی از جمعیت این کشور در بیش از ۲۰۰ عدد از آن‌ها ساکن هستند. جالب است بدانید که بسیاری از این جزایر شخصی بوده و متعلق به ثروتمندان هستند. نقشه

alt:جاذبه های گردشگری یونان

جاذبه های گردشگری یونان

تسالونیکی (Thessaloniki):

جمعیت این شهر بیش از یک میلیون نفر است. تسالونیکی به علت موقعیت جغرافیایی خود که بالای خلیج تسالونیکی و شمال غربی دریای اژه قرار گرفته، دومین مرکز اقتصادی، حمل‌ونقل، صنعتی، تجاری و سیاسی کشور محسوب می‌شود.

نافپلیو (Nafplio):

نافپلیو یا به زبان ایتالیایی، ناپلیون، شهری ساحلی در پلوپونز یونان است که تا انتهای شمالی خلیج آرگولیک ادامه دارد. در فاصله دو ساعته از آتن قرار دارد و شاید به اندازه بقیه جاذبه های گردشگری یونان توجه دیگران را جلب نکرده باشد، اما زیبایی چشم‌نواز و رنگ‌های دلنشین شهر، فضای آن را بسیار رمانتیک و دوست‌ داشتنی می‌کند. یکی از محبوب‌ترین شهرهای یونان است که نام خود را مدیون یکی از اساطیر یونان است.

پاتراس (Patras):

پارتاس سومین شهر پرجمعیت و بزرگ یونان است که به خاطر بندرگاه مشترکی که با ایتالیا دارد از اهمیت زیادی برخوردار است، اما پاتراس تنها یک بندر معمولی نیست.