alt:احسان عابدینی نراقی

سفر به آفریقای جنوبی

سفرنامه احسان عابدینی نراقی: کشوری در جنوب آفریقا و در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند است. این کشور با جمعیتی برابر ۶۳ میلیون نفر سومین کشور پر جمعیت در آفریقای زیرصحرا (sub-saharan africa) می‌باشد. آفریقای جنوبی دو کشور لسوتو و اسواتینی را در دل خود جای داده است به گونه ای که کشور لسوتو در درون آفریقای جنوبی محصور شده و تنها با آفریقای جنوبی مرز مشترک دارد ولی کشور اسواتینی با اینکه در آفریقای جنوبی جای گرفته اما از سوی خاور با کشور موزامبیک مرز مشترک دارد. آفریقای جنوبی همچنین از سوی شمال خاوری با زیمبابوه و از شمال با بوتسوانا و از شمال باختری با نامبیا و از سوی خاور با موزامبیک مرز مشترک دارد.

به علت تنوع نژادی در کشور آفریقای جنوبی، فرهنگ «واحدی» در این کشور نمی‌توان یافت. علاوه بر غذا، موسیقی و رقص هم از نمادهای فرهنگی این کشور هستند.

غذاهای سنتی آفریقای جنوبی از جمله جاذبه‌های فرهنگی اصیل و کهن این کشور است. هرساله گردشگران زیادی برای امتحان کردن این غذاهای خوش طعم به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند.

alt:سفر به آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی

سال ۱۳۸۸ یکی از تورهای جذابی که همیشه تو ذهن من بود که حتماً باید به اون سفر می‌رفتم تور آفریقای جنوبی بود

آفریقای جنوبی در منتهاالیه سمت جنوب غربی قاره آفریقا قرار گرفته و پایین ترین نقطه قاره آفریقا ساحلی است به نام دماغه امید نیک در کیپ تاون .

 شهرهای ژوهانسبورگ و کیپ تاون  و پرتوریا جزء  شهرهایی بودند که ما تونستیم طی مدت دو هفته از اونا دیدن کنیم .در کنار این سه شهر از دو منطقه جنگلی و منطقه‌ شهری که به صورت خاصی ساخته شده بود به نام سان سیتی دیدن کردیم.

alt:احسان عابدینی نراقی

آفریقا جنوبی

دو شب اقامت در جنگل جزء به یاد ماندنی ترین روزهای سفر بود 

ما هم صبح ها قبل از طلوع آفتاب حدود ساعت 4 صبح جهت دیدن این حیوانات از اقامتگاه خارج می شدیم.

در این منطقه بیش از چند گونه اصلی حیوانات وحشی مثل

شیر ، گورخر ، فیل ، اسب آبی ، زرافه و گونه های دیگر حیوانات زیست می کردند.

شهر کیپ تاون که اگه نگم یکی از بهترین شهرهای دنیا ، جزء بهترین شهرهای دنیا محسوب میشه.

دیدن سفرها با احسان عابدینی نراقی