سفربه نراق

متاسفانه به دلیل عدم آموزش صحیح در مدارس و ساختار فرهنگی اجتماعی کشور ، خیلی از دوستان اطلاعات جامع و کامل و وافری از جغرافیا و فرهنگ قدیم کشور ندارد . 

کشوری که پایه گذار فرهنگ در دنیا ، پایه گذار در روابط اجتماعی و اقتصاد و فلسفه و علوم مختلف بوده ، هم اکنون به دلایل مختلف جزء عقب مانده ترین کشور ها قلمداد می شود و امیدواریم این فرهنگ اصیل روزی مجدد پرچم دار شود . علی الحال وارده مقوله فرعی نمیشویم و در خصوص نراق اندکی شرح می دهیم . 

نراق شهر پدری بنده (احسان عابدینی نراقی) که در کتب مختلف به عنوان دومین شهر قدیمی ایران بعد از ماسوله معرفی شده است در نزدیکی شهر جدید التاسیس دلیجان  و 65 کیلومتری کاشان قرار گرفته است.

alt:سفر به نراق

تاریخچه سفر نراق

سفر به نراق در 165 کیلومتری اراک و 110 کیلومتری قم قرار دارد ، این بدان معناست که به هیچ استانی تعلق نداشته و ندارد .  اکه نراقی ها اراکی باشند ، پس کورش کبیر( تخت جمشید )  هم اهل شیراز و شیرازی است ؟!!! 

در ۵ کیلومتری نراق یکی از قدیمی‌ترین و با قدمت‌ترین غارهای آهکی دنیا قرار دارد غار چال نخجیر نراق که قدمت سنگ‌های آهکی آن به بیش از ۱۶ میلیون سال قبل برمی‌گردد و هنوز بعد از چند سال کشف ( سال 1366 ) بیش از چند کیلومتر آز آن را بررسی نکرده اند .

مشاهده سفرهای احسان عابدینی نراقی