من کلاً از فضا و تفکرات روس ها قبل از سفر به روسیه خوشم میومد

من کلاً از فضا و تفکرات روس ها قبل از سفر به روسیه خوشم میومد ، سفرمون از تهران به کشور پهناور روسیه شروع شد ، کشوری که آدمای خاصی داره ، جغرافیای خاصی داره  حتی از فرهنگ و ادبیات خاصی برخورداره میشه گفت یه تفاوت‌هایی توی اروپا بین اروپایی‌ها و روس‌ها محسوس دیده میشه ، شاید همین تفاوت هاست که در غرب دوره جنگ سرد رو بوجود آورد  ،  روسا کلا آدمای سخت و سرسختی هستند اونم شابد برمی‌گرده به جغرافیای روسیه ، سرمایی قطب شمال و سیبری .

 ما ابتدا به شهر مسکو سفر کردیم و بعد از اون به شهر زیبای سن پترزبورگ ، شما اگه قبل از هر مسافرتی یه نیم نگاهی به تاریخچه واطلاعات  اون کشور داشته باشید  به تناسب می تونید هم از زیبایی‌هاش لذت بیشتری ببرید هم از اون بک گراندی که دارید .
خوب هممون می‌دونیم که روس ها در شعر و ادبیات در اروپا زبان زدند  ، در بحث نظامی هم  یک قطبی از دنیا رو به خودشون اختصاص دادند  ، اینها رو وارد روسیه یا شوروی سابق می‌شیم بیشتر لمس می کنیم ، نمی زارن اینا از چشم توریست‌ها دور بمونه  بطوریکه با نمایش سیستم نظامی تو جاهای مختلف مثل توپ و تانک و . . . یهجوری به رخت میکشن ،  ساختمونای قدیمشون با ساختارکمونیستی که در دوره لنین و استالین ساخته شده ،  ساختمون‌های مسکن مهری خیلی در این کشور ساخته شده واحدهای خیلی کوچیک که مردم بتونن تو اون خونه‌ها فقط زندگی کنند ، ساخت و سازش انقدر سریع بوده که سیم های برق و لوله های آب و حتی لوله کشی های گازش از رو هوا به همیدگه وصل شدن . ادامه…

Leave a comment